tisdag, februari 20, 2007

Nya blogger är cepe. "Logga in på ditt google-account". Lena gör det. "Ditt konto är inte verifierat". Eeh, jag har ju bloggat i tre veckor, men visst, ni är cepe, jag är extremt störd på den här jävla sajten nu, tack och hej.

Min granne renoverar nu trots att han satte ett datum för två veckor sen och höll på i en dag med att riva väggar han inte får ta ner. De började borra klockan åtta imorse och jag hade behövt sova tre timmar till. Jag misstänker att de missar att jag höjer ljudet på teven väldigt demonstrativt - de borrar ju så porslinet skakar i skåpen- och jag sänker volymen efter ett tag igen. Jag ska nog inte träffa människor idag, det blir en dag av läsande och materialletande istället. Jag är bloggstockad och tycker att världen är obegriplig och ointressant. Kanske beror det på att jag drömde om en lego-godisstaty som sköt glass på hus, glass som blev bomber och jag och nån mer väntade på att statyn skulle komma gående mellan husen men jag vaknade mitt i och bestämde mig för att min fantasi är lite för mycket ibland och jag ska be om tydligare drömmar i fortsättningen istället för att spendera halva morgonen med att grubbla och analysera.
Kan inte bara det komma en snubbe i min dröm som säger "Lena, du borde skriva brev till XXX och dessutom ringa sjukhuset och se om glutenfritt går att få genom apoteket" istället för flykt genom bergslandskap och legogubbar(det är en hint mot danskarna, eller är det leksaker? Jag gillade lego när jag var barn. Eller handlar det om han som skapade Urville och började bygga det i lego? Mitt liv är obegripligt och emellanåt väldigt underligt.)


varför tar téet slut just när man tycker det är som godast? Och varför kan inte koppen man gör precis efteråt smaka likadant, som en förlängning på mitt gillande? Och vad är det egentligen som händer med blonda trebarnsmamman och sajkobruden i desperate housewifes, och måste jag verkligen se ett avsnitt av det för att förstå eller har någon lust att lite snabbt förklara vem hon är och varför hon är sajko? Jag lade ner den där serien för ett tag sen, har lagt ner många serier och nu ser jag bara på CSI och Veronica Mars och Medium. Vilket är underligt med tanke på hur mycket jag tycks kolla på teve.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

ojoj....en cepedag alltså...illa. Är det därför som jag är lite gladare då och det där pissiga har hamnat hos nån annan?? Neee...så kan det inte vara väl... Opp å hoppa nu Lena... Du har säkert tusen saker att vara glad över...när allt kommer omkring!

Kram föfan:)

20 februari, 2007 11:16  
Blogger vandrarvild said...

jamen, nu mår jag bättre. Har ett helt sjukt händelseförlopp här:
Jag tänkte göra yoga, men då måste jag röja platsen från krukor först. Så jag målade klart krukorna och inser att jag måste dammsuga, så jag diskar först, plockar en massa, dammsuger och nu vill jag inte göra yoga längre för jag är helt varm ändå *haha* och ändå är inte hela disken klar.... Ska torka golven med.SEN får jag se om jag gör yoga....

20 februari, 2007 13:47  

Skicka en kommentar

<< Home