tisdag, februari 20, 2007

givet

Sen märker man det givna: Det krävs mer energi till att vara arg än till att vara glad.
Och man har alltid ett val varje morgon när man vaknar: Man kan välja att vara glad eller man kan välja att vara arg. man kan välja att se allt i svart eller se allt i färg och nyanser.


F ö är det fettisdagen idag (fettis-dagen) och jag inser att jag inte har ätit en semla på 7 år. Det har inte riktigt vimlat av bagerier som har glutenfria semlor men det kan ju vara värt att ringa glutenfritt i malmö och höra om de har vanliga semlebullar, så kanske jag kan göra egna senare i veckan. Och om inte D gillar semlor- har inte ens frågat- så lär han alla gånger äta upp mandelmassan som blir över. Föresten kan jag lika gärna baka bullarna själv. Jag orkar ändå inte ta mig till Limhamn