onsdag, februari 07, 2007

Eftersom jag har mycket tid över till tankar(som vanligt) har jag idag skrivit en lista på vad Ds och min nästa lägenhet ska innehålla. Inte prylmässigt, vi har så det räcker av det, utan hur själva lägenheten ska vara. Håll till godo!

* Ljust, gärna högt till tak. så att jag och blommorna inte känner oss instängda. Stora fönster, minimal insyn.
* STÄDSKRUBB!! Inget skåp, en SKRUBB!
* Minst en stor garderob som man kan gå in i.
* Skafferi som man kan gå in i(jag gillar tydligen att gå in i saker...)
* Stor balkong, gärna två.
* Sovrum mot innergård eller i alla fall ett jävligt TYST och mörkt rum.
* Stort kök med plenty of plats, plus plats för ett stort matbord
* Badrum med BADKAR(jag vill russin-somna) - och gärna ett litet fönster.
* Gästtoalett (a k a bajstoa, om man nu ska vara vidrig-realist)
* Stor hall (d v s mycket plats för oss att bara vräka ner saker på golvet så snart vi kommer in för att låta det ligga där i flera dagar)
* Tvättmaskin i badrummet eller köket.
* Möblerbar hall.

Så nu väntar vi på att den ska dyka upp.

2 Comments:

Blogger Gudinnan said...

För att sammanfatta lite så letar ni en stor lägenhet i ett äldre hus eftersom det är större chans att hitta udda planlösningar då. Kanske med ett renoverat badrum där man placerat tvättmaskinen. Jag tror att ni kommer att hitta den så småningom =)

07 februari, 2007 21:17  
Blogger vandrarvild said...

det tror vi med.

07 februari, 2007 22:48  

Skicka en kommentar

<< Home