tisdag, februari 06, 2007

vad är liv?

Jag tänker när jag vaknar att jag saknar intelligenta samtal med människor som är lite mer lika mig själv. D ska iväg och jobba och jag kan inte bestämma mig för om jag är ledsen eller glad idag. Mest är jag uttråkad efter att ha varit vaken i några minuter men jag vet inte vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra där. Skriva, men räcker det?
Ssnö har fallit i alla fall, och ännu en stund ligger den vit på marken och i varje trädgren. Jag är i tvivel på alla sätt och tänker på frågan "vad är liv".

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

uhh...inte tänka på dom där existensiella hjärnmördarfrågeställningarna.... Bestäm dig bara för att vara glad idag...imorgon också för den delen. Gå till ett fik och köp en kaffe och nåt grymt onyttigt, läs DN i en timme eller två...relaxa lite bara Lena....ok?

06 februari, 2007 12:12  
Blogger vandrarvild said...

YEA, du har rätt. Efter många om och men så gjorde jag faktiskt det. Men sen började jag läsa Camus "Myten om sisyfos" och så började jag grubbla igen, fast den här gången om inte Camus driver lite med sin läsare i den boken, om han inte är ironisk i vissa delar. men det är en heeeeeelt annan tankekedja som jag inte orkar med idag. Nu är det te och blogg som gäller.

06 februari, 2007 17:31  
Blogger Peter Madison said...

Gott...te och blogg låter fint...:) förresten är Camus ingen ide' att jag läser va?....jag som knappt kan stava till ironi..hehe;)

06 februari, 2007 17:52  
Blogger vandrarvild said...

KLart du ska läsa Camus! Han har skrivit Pesten, den är inte ironisk, bara en fin liten metafor, men det fattar du nog själv, så läs den. "Främlingen" är helt okej den med.

06 februari, 2007 17:56  

Skicka en kommentar

<< Home