måndag, november 13, 2006

torkat ut

Ge mig livsknark och ljusknark nu, ge mig skrattknark och färgknark. Gör mig hög; Detta grå suger livet ur mig, och skratten självdör på tungan. Regn som faller nu är glömt om några veckor, men känslan den lämnar efter sig sitter fast, som tatuerat in i magkänslan och de själsliga färgpytsarna lämnas att torka ut.


Jag fortsätter att drömma om barn: hon är äldre nu, flickan, och tar för sig mer av livet, hon skrattar och dansar. För varje natt blir hon äldre och mer levande. jag tänker att det betyder att någonting växer, mognar. Dessvärre är jag mer förvirrad än upplyst, och till och med i drömmen funderar jag på vad det kan betyda att hon klättrar upp i min famn och lekfullt hugger tag i ett bröst för att äta sig mätt igen.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Är barnet du? Om så, så är hon snart ikapp och du är hemma!

Förövrigt så är choklad enda knarket just nu...

13 november, 2006 20:17  
Blogger vandrarvild said...

ååh, choklad!
Jag tror inte flickan är jag själv. Snarare något som utvecklats i mig, en tanke eller insikt.

15 november, 2006 23:02  

Skicka en kommentar

<< Home