söndag, november 12, 2006

Krull

På tal om opera ville jag f ö göra en opera av Teletubbies.
Det var det jag roade mig med att fundera på när jag satt där i salongen och väntade på att operan skulle släpa med mig i ett rus(inget hände).
En opera på Teletubbies skulle vara rätt enkel och med en massa bra musik. På scen: Fyra färgglada figurer som säger "Aaaaah!" och "ÅÅÅÅÅÅÅHHH!" emellanåt, och hoppar runt på gröna kullar och skakar på huvudet.

Ännu en sak jag roade mig med(när jag insåg att teletubbiesoperan kanske inte skulle bli nån hit senare. Detta hände alltså ungefär en tusendels sekund senare...) var att dirigentens hår var roligt. Han hade liksom krulligt hår som stod åt alla håll* och som på skallen låg lite platt. Till min stora förtjusning såg jag att han börjar bli flint, och flinten, denna oas av hårfrånvaro, skapade ett hål mitt i krullet. I min fantasi blev detta hål en godisskål, eller kanske ett fågelbo. Kunde man använda hans skalle till en middagsbjudning kanske, om han får sitta på en pall under bordet, så att man kan placera godis i flinthålet? Möjligheterna blev med ens oändligt många, och jag fnissade för mig själv där mitt i mordallvaret och banaliteterna.

* som en första operaupplevelse var det alldeles underbart att han såg ut sådär som firigenter ska göra: krullig bohem med runda brillor. dessutom tror jag han är tysk med. Hepp!

6 Comments:

Blogger Grus said...

Ha ha ha! Jag skulle gå och se din tubbies-opera iaf, helt klart. Men bara om krullet dirigerar, det är ett krav.

12 november, 2006 19:14  
Blogger vandrarvild said...

givetvis! jag fixar det.

12 november, 2006 22:57  
Blogger Gudinnan said...

*s* och ibland kan de komma med ett pipigt "blommaaaa!" och peka lyckligt på en stor konstgjord blomma på en gräskulle.

Jag har nog sett några avsnitt för mycket tillsammans med gudsönerna....

13 november, 2006 09:48  
Blogger vandrarvild said...

Hahaha, jamen, det blir ju en utmärkt opera då, de rumlar runt och pekar på saker och sjunger namnet på dem. Blomma och fågel och moln och....
ah, jag är så nöjd, det börjar arta sig.

13 november, 2006 12:22  
Blogger Pastor_Bentonit said...

Teletubbiesoperan (speltid 16 timmar) kan sedan följas upp med en "Bananer i Pyjamas"-opera, som är nästan precis tvärtom mot TT...inte en tyst sekund!

15 november, 2006 18:34  
Blogger vandrarvild said...

Hahaha, givet! bananer i pyjamas kommer göra en 'smashing' succé!

15 november, 2006 23:29  

Skicka en kommentar

<< Home