fredag, november 24, 2006

Jag hittade sjukt fina skrivböcker igår. Naturligtvis kostade de inte under hundralappen. Närmare 200 pix för de små, lite över 200 för de mellanstora, och de stora med snirkliga mönster i rött och guld, som jag genast konstaterade är min nästa dagbok, runt 300 pix.
Sådana böcker är som en dröm för mig, utsidan på boken spelar en stor roll för att insidan av den ska flyta, för att texterna ska kunna bli sitt mest storslagna, eller lever jag i en illusion och drömvärld? Kanske är jag något av en snobb, men vad gäller skrivböcker och pennor har jag krav, det funkar inte med en blå bic-penna på rutigt A4 när man ska skriva om drömmar och kärlek. Till det krävs snirkel och guld och vackra mönster mot gulnat papper

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Såklart...å vem fan ska bry sig i hur du låter dina ord vila för evigt? Klart de ska få vara i lite ståndsmässig förpackning. Du har mitt fulla stöd i frågan...hehe

24 november, 2006 15:56  
Blogger vandrarvild said...

Jamen, va fan, man måste ju fantisera och filosofera med stil! :)

26 november, 2006 00:15  

Skicka en kommentar

<< Home