torsdag, november 30, 2006

Filmtips!!!

Men, åh, jag har ju glömt att skriva det!
Jag har sett en underbar film som jag skrattade åt inte bara en gång utan många. Det är Judi Dench och Bob Hoskins i huvudrollerna och filmen heter "Mrs Henderson presents" och den är sådär mysroligt schysst samtidigt som den är snyggt gjord. Den utspelar sig strax innan andra världskriget och handlar om en nybliven änka som inte vet vad hon ska göra av sin tid och sina pengar, så hon öppnar en teater, the Windmill theatre, i London och anställer Hoskins karaktär, Mr Van Damm, som teaterchef. Det hela är baserat på en sann historia och några av danserskorna från den tiden ska vara i livet fortfarande, och är med i extramaterialet till filmen.

Judi Dench är helt klart en av mina absoluta favoritskådisar. Hon klarar allt och gör det alltid med stil och stor erfarenhet. Hon är en av dem som jag vill träffa, bara för att.