torsdag, november 30, 2006

två

Jag vet inte om det är vanligt eller normalt, men jag har väldigt ofta väldigt roligt med min pojkvän. Vi har samma slags humor och driver med det mesta, vi ser på film och musik och politik på samma sätt och han försöker få mig att gilla stark mat och jag försöker få honom att avguda Winnerbäck(det går sådär). Men sen när man pratar med andra så beter de sig som om de står i ett annat läger än sin kille. Som om det är en strid mellan könen " Jag måste ha rätt för det är det tjejer ska ha" eller tvärtom.

Jag finner det hela rätt patetiskt.
Att vara tillsammans med någon som är i det närmaste ens bästa vän måste väl vara det bästa? Att kunna prata om allt med varandra och ändå känna att kärlek finns kvar?
Man är och kommer aldrig att bli två personer som smälter ihop till en enhet. Att tro det är naivt. Men att automatiskt anta att ens pojk-/flickvän och kärlek är ens fiende på grund av genusskiljaktigheter, det är fan tragiskt.

Omvärdera. För kärlekens skull.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej du har verkligen rätt. Jag tycker inte heller om dem som tävlar med sina pojk- och flickvänner.
Man ska ha kul ihop och vänskapskärlek är den bästa. Bara inte kärleken rinner ut i sanden.

30 november, 2006 10:47  
Anonymous Anonym said...

Du har nog rätt i sak. En liten inflikning bara, hur bra är det egentligen om man är helt lika? Då finns det kanske inget att diskutera längre. Det får gärna skilja sig lite mellan parterna i ett förhållande men det betyder ju inte att det måste leda till stridigheter eller avståndstagande.
Förmodligen är det för övrigt latmasken beskriven nedan som är den typen som gnäller om sin partner.
Passar inte galoscherna så byt, så funkar det med allting annat...

T

30 november, 2006 12:32  
Anonymous Anonym said...

Jag var visserligen lite full, men jag beskrev mitt förhållande så här i helgen: "Det är som att vara tillsammans med sin bästis, och man får knulla också!" Needless to say är jag inne på din linje.

30 november, 2006 13:36  
Blogger vandrarvild said...

Anonym: tack.

T: Fast det kanske beror på vilka sätt man är lika på. Det är klart att man inte pallar med sin egen spegelbild.

Matte: du är så klok att jag blir tårögd. Knulla sin bästis, låter å andra sidan inte riktigt bra. men att vara bästis med den man knullar med är en annan grej.

30 november, 2006 19:48  
Blogger Grus said...

Alltså, klart man ska vara bästa polare annars funkar det aldrig i längden. Tror jag iaf.

30 november, 2006 23:09  

Skicka en kommentar

<< Home