onsdag, oktober 04, 2006

Balja

Jag har klagat på Ds muggar. Det är inget fel på dem, jag gillar hans AJAX-mugg trots att Ajax är ett fotbollslag(muggen är röd och fin), men de är inte riktigt så stora som de jag brukar använda hemma. För att få i mig morgonens dos av te måste jag göra tre muggar te här, mot en mugg hemma. Det är drygt.

Så igår köpte jag en turkos balja. Jag visste att Indiska inte skulle svika mig. Muggen rymmer 8 dl. "Här är din balja" säger D och ställer muggen på bordet intill mig. Den väntar på mig nu. Den bryter av lite här i lägenheten, det ligger Lena-saker överallt numera och muggen är ännu en Lenapryl. Turkos och fin. Nu kan Malmö kännas ännu mer som hemma, tills jag hämtar resten av mina saker.

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Tror inte D riktigt fattar innebörden av att dricka te. Te är en dryck sänd av teguden och göres sig helt omöjlig i floursköljsmuggar , Ajaxkoppar å annat som den mannen verkar ha i sitt hem. Åhle'ns, mammonhuset, har faktiskt bra och skönt stora "tebaljor" till okej pris!....

04 oktober, 2006 14:30  
Blogger deusexmach said...

Dissa inte min "Pride of Mokum" mugg. Jag har haft många sköna morgonar med den och kaffe är en dryck för karlar.
En kopp te skulle jag kanske överväga i pausen på en cricketmatch.

04 oktober, 2006 18:51  
Blogger Peter Madison said...

Hehe...cricket....det är väl nån slags fritidssyssla som malmö ff pysslar med på sina träningar va...:)

04 oktober, 2006 20:18  

Skicka en kommentar

<< Home