måndag, oktober 02, 2006

krabbor

Som Darling just bloggade om så fick jag se en krabba igår med.

Jag gillar inte krabbor. Inte levande. Den enda jag gillar är karatekrabban i Hitta Nemo.
Krabbor är som okrossbara spindlar, och spindlar klarar jag mig bra utan.
Att äta krabba och andra havsdjur är som att äta insekter som råkade hamna i vattnet och lyckades överleva.
Är det verkligen bara JAG som ser att det är insekter? Kan man äta räkor kan man lika gärna käka gråsuggor, äter man krabba kan man äta spindlar, äter man ål kan man lika gärna äta orm, o s v.

...och nu mår jag illa igen...

6 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Okej, ål kan jag hålla med om att de är både äckliga och fula och ska jämställas med att äta orm... De andra "insekterna" går att äta med välbehag....

Å du, ta hand om D ikväll för det kommer bli en tung kväll...!!:-)

02 oktober, 2006 14:18  
Blogger Santinelli said...

Både spindlar och krabbor är ju leddjur så den kopplingen känns helt ok. :)

Däremot borde det vara "att äta insekter är som att äta krabbor som råkade hamna på land och lyckades överleva". Om man ser till vad de förmodligen kommer ifrån. ;)

02 oktober, 2006 17:11  
Blogger Gudinnan said...

I hear you girlfriend!

02 oktober, 2006 17:48  
Blogger vandrarvild said...

Madison: När de hittar lik i vattnet brukar det forsa ut ål från kroppen när de drar upp den på land. Hur vidrigt är inte DET då?

Tony: JO, ja, men jag är landkrabba så jag ser det från andra hållet :)

Gudinnan: Ah, ÄNTLIGEN nån som fattar vad jag menar utan att man får konstiga blickar när man mumlar nått om att man inte äter insekter :)

02 oktober, 2006 18:39  
Anonymous Anonym said...

skulle du äta en krabba och sen en spindel så lovar jag dej att du skulle känna skillnad.. prova äta skaldjur du kommer inte ångra dig det är hur gott som helst!

15 februari, 2008 12:22  
Anonymous Anonym said...

Nä, tacka vet jag griskött. Mmm, mums!!

09 september, 2008 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home