tisdag, september 19, 2006

vita kuvert

Nu blev det bråttom tydligen. Fan, min mage pajar av sånt där. Går sönder av vita kuvert på hallmattan, för det kan aldrig betyda något bra, tunna kuvert från soc betyder ALDRIG något bra för är de tjockare har ens ansökan gått igenom och man får pengarna inom några dagar. Jag måste komplettera men eftersom jag har hennes mailadress nu så kan jag maila och fråga den vägen "Vad för skattelapp menar du egentligen, den samma som du fick in i våras?" och andra meningslösheter. Mgen värker och mitt i allt ringer Elektrikern och frågar om han kan komma på visning igen, hans fru är nyfiken på lägenheten och de ska komma klockan tre och jag minns plötsligt att E ska komma runt kl tolv, hon får helt enkelt hänga med mig till arb.förm och soc och vart det nu mer var jag skulle. Jag får städa när jag kommer hem igen.

Men en frukostmacka hinner jag väl med. Även om brödrosten kommer börja brinna av den där mackhalvan som fastnade och ramlade till botten. Jag lyfter ut brandlarmet till hallen så länge, lägger den på golvet, dit inga brända mackor når