fredag, september 29, 2006

Överdriven användning kan ha laxerande effekt

C-brus, rödnäsa, konstigrösten, fredagsmorgon som blev förmiddag. Jag ska jobba om några timmar, det är premiär och jag vill kändisspota* lite och hur jag ska kunna sminka över min sjukliga look? Rödnäsan funkar ju att trolla bort, kladda på lite av det där på tub och i dosa, finfint konstverk om man inte ser på nära håll. Jag kan inte gärna inte-jobba idag. Det funkar inte. Måste dit. Hur blir man snabbt friskare? Vitlök, c-brus, en helvetes massa vätska och sömn. Sen då? Snabbdusch och stora leendet, mer vatten, alvedon sväljer man snabbt ner, kan däcka vid midnatt igen, bara elva timmar kvar nu




*Spot som i glo. Att stava det 'spotta' kändes bara...obscent, ändock roande. Förra veckan såg jag han den där som var med i Popstars men som jag aldrig tyckte kunde sjunga. Han åkte ut mot slutet. Tackgodegud för en del sakers rättvisa.

5 Comments:

Blogger Gudinnan said...

Vad är det du ska jobba med då? Ska erkänna att jag är lite nyfiken =) Smicnk och ett nytvättat hår kan dölja den sunkigaste förkylningen rätt bra. Lycka till med jobbet!

29 september, 2006 14:27  
Blogger vandrarvild said...

jamen, det vill jag inte skriva här, annars kunde jag lätt tala om det för dig :)

30 september, 2006 12:18  
Blogger Gudinnan said...

Jag gissade nästan det, jag mailar helt enkelt på den MC-sponsrade sajten och frågan =D

30 september, 2006 21:05  
Blogger Gudinnan said...

MCD-sponsrade menade jag

30 september, 2006 21:05  
Blogger vandrarvild said...

Om du inte har sett det så har jag svarat där nu :)

30 september, 2006 23:36  

Skicka en kommentar

<< Home