torsdag, augusti 10, 2006

PK

Ibland känner jag för att vara PK/icke-PK, beroende på vem som läser det, och ta upp saker som abort och abortmotstånd, o s v.
Men i slutänden har jag ändå bara en åsikt om det hela, en slutsats:

Att förbjuda aborter är att sätta kvinnan tillbaka på den samhällsposition hon hade under 1700-talet.
Det är att göra henne maktlös. Igen.

Och, som jag skrivit förrut, skulle det mot all förmodan bli förbjudet att göra abort igen, så är jag en av dem som utbildar mig för att kunna utföra dem ändå.

Så: Givetvis är jag för aborter. Rakt av. Det är inte barn man skrapar bort. Det är sammansmältningar av celler, slem och ägg och spermie. Men vi kan ha en diskussion om när det blir ett barn av slemklumpen om du vill.

I rest my case.

3 Comments:

Blogger Camilla said...

abort är var kvinnas rättighet. inget barn ska behöva komma till den värld oönskad. abortmotståndare kan äta min skit. haha.

11 augusti, 2006 00:22  
Blogger vandrarvild said...

Hahahaha! Väl talat! Det handlar ju faktiskt om barnets framtid med, det fortsatta livet, mottagandet. Är det moraliskt riktigt av abortmotståndare att bortse från den ganska viktiga delen av saken? I think not.

11 augusti, 2006 00:46  
Blogger Vilse said...

Förr hade jag ingen åsikt om abort och mina föräldrar hade klistermärken från Ja tack till livet.. eller vad de nu heter...

Efter att verkligheten visat att saker inte alltid är så svartvita har halva familjen tagit ställning och nu, inte förespråkar men stödjer vi abort.

Oftast är det inte så enkelt som Ja eller Nej. Man måste lära sig att se till omständigheterna. Men att kategoriskt förbjuda abort är vansinne..!

11 augusti, 2006 10:47  

Skicka en kommentar

<< Home