onsdag, augusti 23, 2006

nostalgia

Det säger en hel del om svensk förmiddags-TV när jag slutligen, efter att ha zappat runt en massa, väljer att se på barnprogram. Nån jävla nalleman som klättrar upp på nått jävla bord och käkar frukt.

När jag var liten visades det i alla fall coola barnprogram: Vilse i pannkakan, och bråttom bråttom-huset och Jon bakom sina glasrutor(inklusive vovven och skrindan) och FulaBrillan som visade hur glass och tandborstar tillverkades, och Martin med sitt Skafferi.

Men det är snart 30 år sedan.

3 Comments:

Blogger Aronson said...

Habba habba. Stopp och belägg.

Vilse i pannkakan var INGET coolt program. Det var bara töntigt och larvigt och jävligt dåligt (fast inte traumatiskt som vissa hävdar).

Dessutom gick det inte på förmiddagarna, utan på kvällarna. På förmiddagarna sändes bara [dåliga] UR-program.

=)

23 augusti, 2006 12:01  
Blogger vandrarvild said...

Jag menade inte att det sändes på förmiddagen. :)

Men du är väl äldre än jag och minns Vilse i pannkanan på ett annat sätt?

23 augusti, 2006 12:27  
Blogger rosa fluff said...

Farbror Frippes skafferi, bäst av alla!
Åh... alla dessa burkar, nu kom jag på varför jag älskar burkar.

25 augusti, 2006 23:31  

Skicka en kommentar

<< Home