onsdag, augusti 30, 2006

efter en middag värdig en mormor

...och föresten: Tack världens bästa Helena för boken, sällskapet och för att du är du själv.
Och tack världens underbaraste darling för böckerna, maten och allt annat.


Nu har jag nästan packat klart.
Hur jag ska få med mig böckerna hem vette fan; jag lämnar några av dem i hopp om att någon enda gång packa lagom mycket saker istället för alldeles för mycket, och då kunna ta med mig överflödet härifrån hem. Plus att jag vill att D läser Peter Straubs "Gengångare" som jag hittade på en loppis igår, gratis.

Jag märkte en sak med mig själv idag. Att när jag vet att jag ska resa min väg någonstans så är jag på många sätt redan framme där, dit jag ska. Jag är på flera sätt redan hemma; de sista timmarna innan sömnen, uppstigandet, tågresan är rastlösa, mållösa och jag tänker på om jag fått med mig allt och sedan "Vad ska jag hitta på imorrn när jag är hemma igen?"Jag har ingen aning.
Jag tror jag får tvinga in annapanna till stan nån dag snarast, se till att k-kvinnan sitter vaken en natt med mig på msn, ringa H och J och Z.
Plus att jag ska kolla till Isis grav.

Imorrn när jag bloggar lovar jag att jag ska vara hur rolig som helst.
*tssss* Nåja. I alla fall betraktelsemässigt: tågmänniskor kan vara roliga.

carpe noctem

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Tusen tack själv för att du visade mig runt och tog hand om mig! Nu hittar jag litegrann och känner mig inte helt hjälplös längre :)
Kom tillbaka snart!

(Jag skriva "det finns så många gator vi inte gått på än", men det kanske kan missuppfattas något?! Hahaha)

Puss!

31 augusti, 2006 08:38  
Blogger vandrarvild said...

haha, folk får missuppfatta om de vill, JAG fattar ju vad du menar i alla fall. Och du ser; det är inte svårt att hitta här i stan ju. Varsågod föresten, eller snarare anytime!

Jag fixar tågmat(macka, kex, äpplen, dricka o s v) nu, ska dricka te och borsta tänderna, sen är jag typ klar att gå till stationen. fast lite tidig kanske, och solen lyser över skärmen så jag ser inte vad jag skriver, men du måste höra av dig imorrn när du varit i skolan. Jag pratade med D om det där på vägen hem; att jag vill göra min aresttentor, en i taget, och om inte plugga igen det närmaste året så i alla fall inom två år. Om jag tar en tenta i taget känns det ju inte överdrivet svårt, tänkte jag. Ska ringa skolorna imorrn.
kramkramkram

31 augusti, 2006 09:38  

Skicka en kommentar

<< Home