onsdag, augusti 30, 2006

bok bok bok bok bok bok

När Lena är ledsen/pank/fantasibortkollrad så går det snabbt att göra henne glad genom att köpa henne en bok eller två(och nu vet jag att jag pratar om mig själv i tredje person och att det sannolikt kan kallas aningens sinnessjukt men shit happens) och idag när Lena(jag) gick på stan med Darling och Helena fick jag (Lena) sex stycken nya böcker och nyss låg jag i darlings soffa[av märket Gustaf "Har du skitiga fötter* så lägg något under för har de hållt sig så här fina sen 60-talet vill jag ha dem sådana ett tag till** "R-nånting) och fnissade åt Luke Rhineharts "Tärningsspelaren" och trots att jag är hungrig och lite låg över att jag ska hem imorrn så känns allt bara bra eftersom jag har nya böcker att läsa. Det är enkelt. En bok. En begagnad pocketbok kostar i snitt 20 kronor, och på Malmös antikvariat finns det massor med pocketböcker som jag inte har läst eller äger. Andra saker man kan göra mig glad med är turkosa saker, film som inte ger mig ångest samt hundvalpar.
Amen.

* Jag har haft skitiga fötter hela sommaren. Det hör till. Jag har i alla fall målade tånaglar - trots att jag inte läst ya ya-flickorna.

** Nu låter det som om darling är petig som fan men det är han inte, men ljusa soffor rimmar illa med sommarskitiga fötter och sofforna HAR hållt sig jäääkligt fina de senaste 35 åren så vem är jag att komma där och säga "Meeeeh, spela roll!" som en fjortis med auktoritetsproblem och alldeles för mycket kajal och skärsår på fel håll på de bleka handlederna. Visst har jag en fin bild av fjortisar föresten...