torsdag, juli 20, 2006

ibland häpnar man

Dagens dummaste artikel? Fast den är från i söndags.
Jag ids nog inte ens kommentera det hela.

Men jag häpnar alltid över det en del forskare kommer fram till.
År 2003 kom de fram till att människor påverkas av musik (!) men det hade jag kunnat säga 1976 om jag pratat bättre som tvååring.

Och en del saker är bara så jävla korkat skitnödiga. Något som delges världen med ett förnöjt leende" Det vi forskar fram måste ni leva efter för era minst lika korkade läkare kommer ta allt vi säger som en religion".

När religionerna faller måste man ta till vetenskapen, och både religionen och vetenskapen missar det där som ligger emellan: mänskligheten, människan, tankeverksamheten och hoppet.

Men vad vet jag; jag har ju ingen själ, ingen personlighet och mina minnen är bara en reaktion. Elektriska impulser i hjärnan får mig att vara snäll, jag är dessutom född till kvinna så jag passar bäst med att göra saker som att vyssja barn och laga mat............

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Precis Lena. Vem gav egentligen dig tillstånd att lämna spisen? ;-)

20 juli, 2006 10:24  
Blogger vandrarvild said...

Jag vet inte faktiskt, bäst jag skaffar mig en tvättäkta patriark som kedjar fast mig, tvingar mig till femton graviditeter, slår mig och förklara för mig dagligen hur dåliga kvinnor egentligen är.
Det måste vara Livet!

20 juli, 2006 11:03  
Anonymous Anonym said...

Självklart. Och våga aldrig tro något annat!

20 juli, 2006 16:39  

Skicka en kommentar

<< Home