söndag, juni 18, 2006

söndagsångest

Jag lider av tidsångest idag. Vaknade kl. sex och var törstig men orkade inte stiga upp utan väntade, men kunde inte somna om. Och nu, kl. nio är jag uppe men nu vet jag ju att jag kommer bli seg snart igen och om jag ska somna då kommer hela söndagen ha gått på en gång när jag vaknar några timmar senare. Ni ser: tidsångest. Dessutom är det sol ute och jag vill inte dra ifrån gardinerna innan den försvunnit från den här sidan. Då först kan jag öppna fönstren. Så nu sitter jag här och dricker vatten som smakar konstigt, väntar på att det ska börja något värdigt på teve och håller mig inne i min kokong, skyddad från sol, ljud och livligheterna. Funderar på om jag ska med Isis till mitt ex redan idag för jag hinner ändå inte på varken tisdag eller onsdag. Måste ringa och fråga honom först.