lördag, juni 17, 2006

blyg

Nu när jag ska ner till skåne igen är det sju veckor sen jag sist träffade D.
Jag kommer alla gånger vara blyg när jag ser honom igen. Hur fånigt som helst.
Dessutom kommer jag vara helt seg när jag kliver av tåget för jag lär ha sovit hela vägen ner. Jag kanske ska fejka nått charmigt sovrufs i håret? Lite dregel i mungipan? Hunger behöver jag inte fejka, får göra nån mat att käka på tåget. Jag planerar alltid sånt där i förväg men om jag är nervös på vägen ner kommer jag inte kunna äta ett skit ändå. Så gulligt av mig. Nervös. D har alla gånger något att säga om det. "Men liebling, det är ju bara jag!"

D har börjat måla om sin lägenhet. När jag har varit där har det varit spacklade väggar och inga möbler mer än sängen(som om jag klagar på det...) men nu har han börjat måla och jag är skapligt nyfiken på hur det ser ut när jag kommer ner. Bara några dagar kvar nu.
Här i Örebro är det monstervarmt och jag ska ladda mobilen för att kunna smsa ett svar till Helena om imorgon. Jag gillar inte värmen. Men jag ska nog dejta mig själv i skuggan av ett träd framåt tretiden.
Men regnet, när kommer regnet?