lördag, juni 17, 2006

varglik

Fredagskväll med A på besök, plus vovve. Snackade, kollade film och klappade vovve och hittade fästingar. Trevligt. Hade varit trevligare utan fästingarna men man kan väl inte få allt. Lärde vovven 'varsågod' och att inte hoppa efter Isis, som satt i fönstret.

Dessutom visades en av mina favoritfilmer "Wolf" ikväll med och jag hittade en massa symbolik i den som är lite roande. Och filmreferenser som fan överallt. Emellanåt blir jag så jäkla sugen på att analysera film; jag tror det är något fel på mig. Att undersöka det vilda i den filmen och då påpeka att Laura Alden inte kämpar emot det hela sådär som männen gör, det är lite intressant. Sen att hela party-scenen i början är som en technicolor-film från 40-talet är också lite coolt. Men jag orkar inte fortsätta fundera på det där nu, det är långt efter sängdags för mig.
Måste bara påpeka att det inte finns många andra som hade klarat av att vara så 'varglik' som Jack Nicholson.

I rest my case