fredag, juni 16, 2006

lek

Jag väntar med att handla. Nu svämmar affärerna över, strax innan stängningsdags, och sen ska de skynda sig att handla mat innan de skyndar hem och skyndar sig att ha helg medan de skyndar sig att njuta av solen.
Jag väntar tills de skyndat hem, väntar med att masa mig till affären med en meterlång lista saker, väntar med att vänta utan gör andra saker. Ställer Isis i fönstret och tänker att snart ska jag köra honom till K för fågelvaktning, och snart är det dags att städa buren och sen....
Mina blommor växer och magen svämmar över av glädjen över de små knopparna och de enkla sakerna, som en hundvalp på en gräsmatta som leker med en vattenstråle när vi passerar med bussen. Från min plats ser jag rätt ner i trädgården och strax efter det stiger den där killen som inte är så snygg som han först verkar vara av bussen och det luktar snus. Valpen jagar vattenstrålen långt där bakom mig nu och jag tänker att när kvällen kommer ska jag skriva dagbok om alla de där sakerna jag inte vågat berätta för någon del av mig själv på många veckor.
Ännu en stund är jag frånvarande från mitt jag. Kanske är det därför jag har ont i huvudet.