lördag, juni 17, 2006

tvätta

Någon har tagit min tvättid. Moget.
Visserligen var jag lite sen ner, för jag kom på lite sent att jag skulle tvätta, och jag har skrivit upp mig på resten av dagen med men ändå, jag är helt paff. Här tvivlar jag starkt på att 20 min-för sent regeln gäller. Det finns ju en till tvättstuga som alla andra använder, vi är några få som tar den spökiga i källaren, men nu tvättar någon på en av mina tider och jag skulle hinna ut på stan men nu gör jag ju inte det idag. Well, det kanske finns en poäng med det hela, och måste de absolut absolut tvätta så va fan, gör det då, men det hade ju varit snällt om de frågat? Det står ju ändå mitt namn på listan.
Så nu ska jag ner igen när nästa tid börjar och tvättar de fortfarande då, på min tid, så kommer jag vräka ut allt på golvet och starta grannkrig. Tvivlar på att de kommer vara kvar. Det såg ut som om de tvättade typ en strumpa och en handduk (!) i vardera maskin nämligen..... Men störd är jag ändå.


Mellan gardinen och mitt fönster är det 45 grader varmt. Ute är det 32 i solen. Jag önskar mig fortfarande regn och åska i natt-present(eftersom jag inte kommer få ha sex så kan man ju alltid ta det näst bästa...)