tisdag, juni 27, 2006

regn

Jag behöver en kupp, eller hur säger man; jag måste genomdriva en kupp?
Maud ändrar radion till lokalradion med orden "Jag gillar inte sån här radio, de spelar så dålig musik" och jag ids inte ens påpeka att de spelar samma musik på radio Örebro som de gör på P3 utan säger bara "Mmhmmm, men klockan två ska jag lyssna på Krister!" och inget mer.

Regnet vräker ner utanför och det ringer knappt idag. Jag hämtar chokladkaffe och småpratar med nån tjej vid automaten innan jag går tillbaka och sätter mig. På parkeringen utanför hinner inte vattnet rinna undan, på taket utanför fönstret är det samma sak.
Jag känner ett eko av den gamla vemodiga längtan som kunde binda mig fast tidigare, men när jag öppnar fönstret för att höra ljudet av regn försvinner vemodet i samma ögonblick som det kommer in en vindil och ställer till det bland mina papper.