måndag, juni 26, 2006

jag faller för trycket

Alla andra har gjort det, och hur ogärna jag än följer strömmen så ligger det lite i tiden att skriva om det: Midsommar.

Jag var rastlös på tåget ner. Den där vanliga Ingen mans land-känslan infann sig aldrig och jag var hungrig och övertrött. Men när jag klev av tåget i Malmö mitt i natten så stod D där och var lite långhårig och rufsigt leende i jeans och t-shirt och då brände det till i magen igen. Där var han ju. Sju veckor sen jag såg honom sist men blyg var jag inte. Som alltid så känns han som hemma, bara sådär jävla rätt att man blir alldeles stissig och lugn på samma gång.
Vi gick till nån uteservering först, sen hem till honom.
Dagen efter hade jag huvudvärk. Som fan. Värre blev det av att jag inte fick nått att käka och blev monsterirriterad av det mesta, men vi var återigen på Element och satt ute i skuggan och jag käkade veganmat och blev lite gladare. Men huvudvärken satt i. När vi var med S och J och handlade var jag rätt stel.
Och som jag bloggade då, när vi kom hem igen till D blev det inget hånglande eller snuskande alls(fan fan fan fanfan fan fan fan!) utan jag låg med en tröja över huvudet och lyssnade på fotbollsmatchen D såg på.

Själva midsommaraftonen firades i vad det nu hette. Höllviken kanske.
Berrigt men fint ställe. Många midsommarfiranden där ikring, av ljuden och tjoandena att döma. Trevligt var det, och jag var den enda som visste att PIROG är en slags båt under fyrkampen, men jag kom bara på tredje plats men vann i alla fall en disktrasa. Full blev jag inte heller, men det blev alla andra.
Hur som helst så var det kul.

Men jag har i alla fall varit i Vellinge nu, dit vill de inte ha invandrare tydligen. Nöppen! Mina skånekunskaper har i alla fall utökats nu, och jag har sand i skorna kvar efter Ds nattbadande.
Resten av helgen gick alldeles för snabbt och nu är jag på jobbet igen och tänker på Ds röst när han sa att vi borde flytta ihop i det där fina huset nära centrum och "Bejbi, varför är du inte här?".

Nu slutar jag snart, blev skapligt stressad när jag såg klockan nu, har inte skrivit hälften ännu, så jag fortsätter när jag kommit hem ikväll.

2 Comments:

Blogger crrly said...

Höllviken är inte "berrigt" (hihi), det är snarare ett Minivellinge, typ lika snobbigt! ;p Hör väl till Vellinge också dessutom.

Vann... en disktrasa??!! Ehh, grattis! ;)

27 juni, 2006 18:52  
Blogger vandrarvild said...

Det är en FANCY disktrasa. Det står "Gråt inte över spilld mjölk" på den.
Och av husen att döma, i Höllviken, så är det nog aningens snobbigt, ja. men stranden var fin.

28 juni, 2006 17:16  

Skicka en kommentar

<< Home