onsdag, juni 21, 2006

Hmm!

Jag vet inte vad jag ska säga:
Om jag orkade engagera mig politiskt i sverige överhuvudtaget skulle jag väl sammanfatta det som" Människor är dumma i huvudet" och " allt var bättre förr" även om jag egentligen inte alltid tycker det.

Men det här med att Sverigedemokraterna får härja fritt i skolorna tycker jag är lite sjukt: De är rasister, och vad ger det för signaler till "nysvenskar"(Jag gillar inte det ordet. De är ju svenskar men om man ska sätta dem i det "fack" jag menar just nu så får det väl funka då...) om skolan de går på tillåter att det kommer människor som håller föreläsningar om att inte släppa in fler invandrare i Sverige?

Om yttrandefriheten måste finnas kvar kan den väl åtminstone få finnas kvar på ställen där den inte direkt skadar barn och ungdomar. Att skapa en otrygg stämning för dem i skolan tjänar ingen på. Inte nu, och definitivt inte sen.


Nu påstår ju Sverigedemokraterna själva att de inte har rasistiska budskap men... Jag sitter på jobbet och kan inte gå in på deras sida härifrån, men jag vill faktiskt fortsätta det här inlägget när jag varit där inne, så vi säger helt enkelt: På återskrivande om detta!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

shitshit. jag var bara borta en stund och se vad du har varit flitig. :)

hursom... inlägget "That's it".
"ett namn som låter som en könsbaserad maträtt."

skulle vara intressant att höra exempel. är nyfiken men hjärnan är helt blank. kommer inte på ett enda exempel. hjälp!

:)

21 juni, 2006 19:20  
Blogger crrly said...

pia: pitt i panna?! Låter akrobatiskt dessutom.


Fy faaaan för äckliga SD. Vill stoppa utlandsadoptioner också t ex.

21 juni, 2006 19:52  
Blogger Peter Madison said...

Det jävligt trista och som nästan ingen uppmärksammat alls är att sossarna har dragit igenom i princip varenda punkt som Ny Demokrati en gång hade i sitt partiprogram vad gäller flyktingpolitik.......! Ingen jävel har motsatt sig det vilket stör mig ganska mycket eftersom sossar är lite fiiinare och står på den "lilla människans" sida......

Om tio-femton år har sossar eller om det är borgarna som sitter vid makten plankat Sverigedemokraternas "flyktingpolitik" och ingen jävel har motsatt sig det heller....

Var är Janne Josefsson när man behöver honom????

Snart är det val och jag har fan ingen lust att lägga min röst på politiker som ljuger folk rakt upp i ansiktet men vi har iaf den ynnesten att rösta så jag måste, antagligen... men på vad??????

21 juni, 2006 21:45  
Blogger Peter Madison said...

Hej igen!
Ville bara önska dig en trevlig midsommar!!
/madison

22 juni, 2006 19:21  
Anonymous Anonym said...

Som Madison sa... + nubben och de små grodorna (och några lite större är också OK - det är ju midsommar!)

22 juni, 2006 21:36  

Skicka en kommentar

<< Home