söndag, juni 25, 2006

snett

På tåget hem tittade killen i sätet intill på Pirates of the carribean på datorn så jag såg den jag med. Utan ljud men who cares, två timmar flög förbi jättesnabbt men jag missade slutet när jag var tvungen att byta tåg. Tack i alla fall, filmkillen.

När jag bytte tåg och satt med snusaren, surbruden och tanten med dålig boksmak så nickade jag till hela tiden. Jag skämdes över det, att det måste sett roligt ut och jag inte kunde sova rakt av utan måste somna och varje gång huvudet föll ner mot bröstet vaknade jag med ett ryck. Pinsamt ju. Men alla runtomkring var tysta och ingen log så det var väl inget märkvärdigt med det antar jag, utan det är väl mest en själv som tänker på det.

Under resan blev den i början lätt ömma handleden mer öm och ganska svullen.Nu gör det ganska ont att röra på handen. Sov nog med handleden konstigt vinklad inatt, för det värkte lite när jag vaknade, men inte trodde jag det skulle bli såhär. Hade den lindad ett tag men det kliade bara. Ska linda den nu när jag strax ska sova. Som vanligt blir jag mest irriterad av det hela.

Fyra dagar i Malmö gick alldeles för snabbt. Innan vi skulle till tåget idag gick jag och D runt och suckade. D sa saker som "Men, måste du åka iväg, om jag söver dig så måste du stanna. Skit i det där jobbet nu, stanna här istället!" och jag i min tur sa" Jag VILL verkligen inte åka hem! FAN FAN FAN!" o s v.
Men vi ska inte låta det ta sju veckor tills vi ses nästa gång. Max en månad, sen drar jag ner igen, om inte D kommer upp hit. Tänkte jag skulle dra med honom på Stinas 30-årsfest om ungefär en månad, om D är här då, och sen drar vi ner till Malmö efter det. Får se hur det blir helt enkelt. Jag ska sova nu. Det blir nog plenty of bloggande imorrn när jag ska jobba med drygtanten nummer ett igen och det är måndag och jag har ingen matlåda utan får käka gröt men whaddafukk.... Ska se om jag ska blogga om min midsommar, plus hinna läsa ifatt alla bloggar som jag inte sneglat på på fyra dagar.

på återskrivande helt enkelt.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hmm....varför lämna D och Malmö för att åka till drygtanten nummer ett, till gröt och till ehh....Örebro???
Nåja, hoppas din/er midsommar var skön iallafall!!

26 juni, 2006 10:00  
Blogger vandrarvild said...

jamen, jag jobbar ju! annars hade jag ju LÄTT stannat kvar i malmö :)

26 juni, 2006 10:24  

Skicka en kommentar

<< Home