torsdag, maj 18, 2006

och lite till

Tio första:
Första bästa kompis: Tove. Eller Emil, Maria och Jens på dagis.
Första bil: Aldrig ägt en bil
Första kärlek: Jens på dagis
Första husdjur: Snobben, en turkosblå undulat. Sen Cindy.
Första semester: Vi åkte alltid till sommarstugan varje sommar.
Första jobb: Minns inte.
Första köpta skiva: Herreys kanske? Eller, vänta.. Shakin´ Fredrik!!!! *haha*
Första riktiga kärlek: Hm, det var nog Tomas
Första piercing: i ögonbrynet
Första konsert: Europe när jag var 12

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: cider på nån pub i malmö
Sista bilfärd: åkte bil med anna i måndags
Sista filmen du såg: Nån på TV igår, nån snyftare med Angelica Houston.
Sista ringda telefonsamtal: Darling-D, eller var det Suzanne kanske.
Sista bubbelbadet: I min förrförra lägenhet, så minst två år sen.
Sista spelade cd: Moulin Rouge soundtrack
Sista kyss: D
Sista gången du grät: Det var nog typ igår, det var nått sorgligt på TV
Sista måltiden: Käkade frukost nyss. Annars har jag inte ätit en måltid sen i måndags. Jag saknar mat. Jag gillar mat. Jävla mage
Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nopes
Blivit arresterad? hahaha, nejnej
Blivit kär vid första ögonkastet? Absolut!
Varit på tv? Näe, inte vad jag vet.
Fått ditt hjärta krossat? Japps.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Jajamänsan!
Haft ett one night stand? Jovars
Busringt till nån? Givetvis, jag och Tove brukade tjuvringa till folk och säga konstiga saker men lade av när en tant vägrade lägga på och Toves pappa kom hem mitt i allt. Vi blev skitskraja, haha, och ringde inte så mer men började med Heta Linjen istället.
Sju saker du har på dig:
1. mysbyxor
2. trosor
3. svart t-shirt
4. brillor
5. hårsnodd
6.
7.
Sex saker du gjort idag:
1. steg upp
2. klädde på mig
3. drog ifrån gardinerna
4. kokade gröt
5. läst Harry Potter
6. Läst blogg
Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. mysbyxorna
2. Datorn
3. Böckerna
4. Min säng
5. min vattenkokare *haha*
Fyra personer du kan berätta allt för:
1. K-kvinnan
2. ---
3.---
4.Suzanne
Tre val:

Svart eller vit? Svart
Sommar eller vinter? Vinter
Choklad eller chips? Choklad!!!

Två saker att göra innan du dör.

1. Få barn
2. Få något skrivet utgivet

En sak du ångrar:
1. Jag ångrar ingenting, finns ingen poäng med det.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehehe.. jag gillar dina svar... vilket säkert betyder att jag gillar dig!

18 maj, 2006 14:35  
Blogger vandrarvild said...

Haha, tack! :)

18 maj, 2006 15:20  
Blogger Peter Madison said...

Men du....Shakin' Fredrik...? Vad hände och varför.....

18 maj, 2006 16:39  
Blogger vandrarvild said...

madison: vad hände med vad? S-Fredrik? Jadu, fan vet. Han är väl trebarnspappa i Skövde nu, inte vet jag :)

18 maj, 2006 21:28  
Blogger deusexmach said...

Jag såg Shakey på TV:n för ett bra tag sedan. Han så typ ut som en försäljare på Axlins numera.
Han var inte manpretty no moore.
Jag skulle inte köpa en platta med någon med det utseendet.....eller det gör jag egentligen hela tiden.

20 maj, 2006 18:35  
Blogger vandrarvild said...

Darling-D. Köpa en platta? KÖPA? yeah right... Sånt gör väl ingen längre, eller? *haha*
Men jo, jag såg honom på teve för säkert tre år sen och han hade nån mesig försäljarlook men ibland vill jag bara göra kortfilm om alla de där glömda, för att se vad som hände sen. Som med Jakob Hellman: vart blev han av?

21 maj, 2006 19:00  
Blogger deusexmach said...

KLart jag stödjer den profithungriga skivindustrin.
...det är ju olagligt att ladda ner.

Jag vet inte om Hellman fortfarande bor häromkring. Men han var kompis till en kompis och jag såg honom ganska ofta då.

21 maj, 2006 19:22  
Blogger vandrarvild said...

Jahaaaaaaaa, är det OLAGLIGT att ladda ner *spelar dum* Jag trodde man bara var skyldig om man erkände, annars kommer man undan med det? För annars är det ju helt logiskt att köpa en skiva för 200 pix framför att ladda ner den gratis på några minuter (och lyssna och gilla den och SEN komma fram till att man vill ha den på riktigt och då köpa den?)

24 maj, 2006 10:17  

Skicka en kommentar

<< Home