fredag, maj 05, 2006

nektar

Ännu en rolig person som jag träffar då och då är min optiker.
Jag satt där säkert en halvtimme extra idag och pratade om saker som reklam och fan vet allt,
och det tog en stund innan han ens kom sig för att kolla mina ögon.

Sen fick jag nya linser att testa. Aningens dyrare än det förra märket, men de här ska tydligen släppa igenom mer syre. Ska återvända om några veckor och berätta vad jag tycker om dem. Han berättade om nån slags bieffekt av syretillförseln, att ögonen renar sig på ngt sätt och man kan uppleva det som att man ser grumligt i nån dag när ögonen vant sig vid den nya syretillförseln, och flera gånger försäkrade han mig om att det är heeelt okej, det ska vara så, ta bara ur linserna och skölj av dem och sätt in dem på nytt.
"Är det för mycket information nu kanske", sa han och låtsades skämmas bakom händerna.
"Ja, kanske lite" sa jag och skrattade och funderade på att fråga honom om allt det där han just sagt för att se om han fattade skämtet men det hela var överspelat och fem minuter senare var jag på pocketbokhandekn och köpte Lily Priors "Nektar" som jag halvslukade på en bänk vid slottet