torsdag, maj 04, 2006

avklätt

Jag kan ibland sakna kläder jag hade för flera år sedan, som den där svarta luvtröjan eller de där sköna jeansen jag hade tills de sprack upp i hela arslet och allt blev trasor. Jag kan sakna de där svarta skorna eller det turkosa linnet, och vissa dagar vill jag ha på mig den där tunna långärmade tröjan som försvann i nån flytt, eller koftan.

Sen tänker jag att det kanske inte är plagget man saknar(fast jo, jag saknar dem med) utan känslan de gav en. Att de alltid värmde en till ett perfekt mellanläge istället för att man blev svettig eller var tvungen att ha en tröja över. Eller att jeansen var så sköna just för att de satt åt alldeles lagom och ens arsle såg sött ut i det och då mådde man bra av det. Man saknar självförtroendet kläderna gav en, känslan av tillfredställelse och lugn.