torsdag, april 06, 2006

skatt

Kära arbetsgivare!
Du bad mig för två veckor sen att skicka Er en skattsedel för att Ni lättare skulle kunna dra rätt skatt på min lön. Ni hänvisade mig då till skatteverkets hemsida med orden "Till vänster står det 'Blanketter'. Där klickar du och hämtar hem din skattsedel".

Jag har nu, Kära Arbetsgivare, gjort som Ni sade och klickade följaktligen in mig på denna i dagarna välbesökta sida för att hitta den blankett Ni så ivrigt efterfrågade.

Kära Arbetsgivare, problem uppstod när jag kom in på sidan. Har du, kära arbetsgivare, en aning om hur många blanketter det finns på den sidan? Jag har nämligen räknat. Det är ungefär 345 089 00 stycken. Jag tappade räkningen men med en tapper men ändock sammanbiten min fortsatte jag söka efter vad det nu var ni skulle ha.

Men nu, kära arbetsgivare, skiter jag faktiskt i vilken skatt ni drar, ge mig en tusenlapp i svarta pengar så är vi kvitt. Så behöver vi inte ha med varandra att göra sen.
Deal?

M v h

Lena 'VandrarVild'