tisdag, april 04, 2006

datum

Jag har några få datum att minnas. Det kan vara födelsedagar och när jag ska fixa vissa saker, biblioteksböckernas inlämning o s v.

Så givetvis glömmer jag bort dem.
Jag vet ju oftast när jag vaknar inte ens vilken dag det är, jag måste tänka "Vilket teveprogram såg jag igår?" för att komma på det. Igår såg jag American Idol men har inte ännu sett ett nytt avsnitt av Gilmore girls så idag borde det vara tisdag(?).
Dessutom är april en mardrömsmånad vad gäller födelsedagar bland mina vänner. Jag lovar att jag har minst tio vänner som fyller i april och jag har förmodligen redan glömt nån som säkert har fyllt de fyra första dagarna. Jag vet att Jesper fyller på fredag, och nästa vecka är det tre på rad men vem som fyller på tisdag vet jag inte. Jonas på måndag, Sofia på onsdag, Suzanne på lördag och jag tror jag glömmer nån på fredag. Veckan efter det är det Niklas på nån av dagarna, men vilken dag?

Seriöst, det här är skitdrygt. Det hjälper inte ens att ha en sån där birthday reminder via hotmailen för jag kollar på mailen en vecka innan och sen... sen glömmer jag bort det.
(Men å andra sidan minns jag en grej i en Gustaf-tidning som jag läste när jag gick i åttan: Om man klappar en katt ungefär nio miljoner gånger skapar man tillräckligt mycket statisk elektricitet för att hålla en glödlampa lysande i en minut.. .)

Givetvis skulle jag ha ringt in och anmält sökta jobb till det där 0771-numret på arbetsförnedringen i fredags.
Det värsta är väl att jag skulle ha ringt in dit i september redan och jag ska egentligen lämna sökta jobb sen dess.
Ännu värre är kanke att jag inte skriver upp sökta jobb till mig själv, bara till soc-ansökan. Så DE har papprena med sökta jobb, men jag kan ju inte gärna fråga dem om att få tillbaka dem(eller kan man?).
Så jag får försöka minnas lite, snoka i mitt outlook på skickade mail och se hur det funkar.
Och jag vaknade för några minuter sen och min hals känns som om den ska sprängas på ena sidan när jag sväljer, lämna ett stort hål, ungefär som hals/käk-hålet i Fight Club där i slutet.

Den här dagen kan bli intressant.
Men förmodligen inte

1 Comments:

Blogger vandrarvild said...

jamen, den rymmer bara ett visst antal påminnelser, och sen när jag sett påminnelsen tänker jag" Okej, jag gör det senare!" och sen.... sen glömmer jag bort det... *HAHAH*
Jag brukar minnas det om jag skriver det i händerna men det tvättar man ju ändå ganska snart bort.
Hm... Jag vill ha en sån där liten elektrisk sak som man kan skriva i direkt, som lär sig ens handstil. så kan man lära sig att glömma bort den med... *haha*

04 april, 2006 16:51  

Skicka en kommentar

<< Home