måndag, april 03, 2006

flashback

Jag är nöjd idag. Har varit fast i fråga om en del av boken men nu i lördags kom jag på en lösning och idag spånade jag vidare på den och det lossnade rätt bra så nu har jag löst det mesta av mina bok-dilemman. Dessutom är jag bjuden på käk/fika hos Stina imorrn plus att jag förmodligen får pengar då. Inte för att det blir så mycket över när jag betalat räkningarna men va fan, jag får ju i alla fall räkningarna betalda.

OCH jag får tillbaka 3000 kr på skatten och det tog mig ungefär en halv minut att deklarera. Via sms. Me like.
Sen blev jag inspanad på bibblan. Jag. Hah!
Jamen, det var lite kul, för jag kände att nån tittade och sneglade och sen kunde jag ju inte titta dit igen för då hade han kommit fram och pratat och jag vill ALDRIG prata med nån när jag sitter på bibblan och skriver men jag kände mig taskig som tokdissade honom trots att jag var ungefär lika intresserad som en mensfläck men
"Shit happens grabben, sluta stirra annars flashar jag mig! Skrek jag till honom och då gick han. Loser.
Okej, jag är ironisk igen...Jag skrek inte alls, jag bläddrade i en ganska trist bok om fåglar istället och försökte igonera att jag var hungrig.
Men fatta så kul om jag hade flashat *haha*

På tal om bröst så skriver Helena en kul grej om sex idag. Och jag kommenterar det hela med "OH MY GOD så jävla avtändande!" Men lite kul. Att det fortfarande existerar.

Nu ska jag pimpla te för jag fryser som satan om händerna och kan knappt skriva.
Jag har ändrat namn på alla låtar i mina mappar som inte hade namn. Jätteroligt att göra det i 40 min. Inte det minsta drygt, nejnej. Men jag hittade en låt som jag glömde att jag hade, som jag fick av min halvanonyma läsare T via msn. Den heter Forget it. Mycket bra låt, den ska jag lyssna på nu.

på återskrivande när mina händer tinat

5 Comments:

Blogger SoulEvolver said...

Hallå babe! Har länge tänkt skriva till dig om det där om att du fryser om händerna och att det ibland sticker i fingrarna och att du är nästan som lite förlamad i fingertopparna/händerna i bland och inatt DRÖMDE jag t.o.m. om att jag berättade för dig att det där är typiska symptom för vitamin-B12-brist, vilket tydligen är rätt vanligt bland vegetarianer och människor som inte varierar sin kost så mycket. Så, nu har jag sagt det :) Har du röd och slät tunga också? Tycker allvarligt du ska söka upp närmaste vårdcentral och tala om dina symptom och säga att du misstänker att du lider av B12-brist. De kan enkelt kolla det med ett vanligt blodprov vad jag förstår, låt de kolla sköldkörtelvärdena samtidigt när du ändå håller på!

Kram kram

04 april, 2006 15:23  
Blogger vandrarvild said...

nope, ingen röd och slät tunga direkt, men jag hade ju extremt B12-brist när jag hamnade på akuten för några år sen så det ska jag kolla upp i alla fall. Men domningarna i händerna beror säkert på att jag är totalt jävla uppfukkat stel i axlar och nacke med. Men tack! Om du drömde att du berättade det för mig så var dt nog viktigt, så jag skriver upp det bland sakerna jag ska fråga min läkare om. Jag går ju inte innan det är nästan för sent så jag har alltid en massa saker att gå dit för.
Hur kollar de sköldkörtelvärden? nu måste jag googla på det.
Man kan bli deprimerad av vitaminbrist med, nämligen.

kramkram

04 april, 2006 16:47  
Blogger SoulEvolver said...

Sköldkörtelvärdet kollar de enkelt med ett blodbprov bara. Ska testa mig själv snart, vid bästa tillfälle...när jag orkar. Misstänker att jag har underfunktionerande sköldkörtel, men jag skulle nästan tro att du kanske har överfunktion på din :)Men det är bara okvalificerade gissningar.

Kram igen!

05 april, 2006 21:42  
Blogger SoulEvolver said...

Haha, hitade visst på ett eget ord där! Har visst "underfuktionerande" hjärnceller med just nu ;)

05 april, 2006 21:44  
Blogger vandrarvild said...

haha, men det är ju de egna orden som är roliga!
Men 'överfunktionerande' sköldkörtel, ger inte det typ struma och sånt :|
eller tänker jag på helt andra saker nu. Orkar fan inte goggla på det...

07 april, 2006 20:17  

Skicka en kommentar

<< Home