tisdag, april 04, 2006

själsvän

Emellanåt kommer jag på mig själv med att ha en önskan om att vara någons Anam Cara[:an imm kar-uh], en själsfrände som får höra alla hemligheter och kan bära dem med en stillsam styrka. En del säger att man ska vara sin egen Anam Cara (Anam - själ, Cara - vän) men emellanåt när jag tänker på mina närmaste vänner känner jag att vi är varandras själsvänner. Det finns ingen svaghet jag inte kan visa och ingen sanning man inte får höra, om än inlindat, av dem. Tanken att själv vara och att ha en anam cara är så vacker. Dagar när visionerna är tydliga vill jag ha en tatuering med de orden, och att mina vänner ska ha likadana. För att visa förståelsen och de starka banden.
Men att få folk att tatuera sig för en sådan sak är kanske lite svår...

När jag gogglade på ordet hittade jag dessa underbara ringar som jag givetvis vill ha. I silver. Alltid silver. Håller varulvarna och spökena borta...