onsdag, april 05, 2006

Meh, ORKA!

Nej, jag orkar inte raka mig under armarna eller städa min lägenhet. Jag orkar inte slänga kartongerna eller kolla vilka saker i skafferiet som är gamla. Jag orkar inte laga mat i mer än ungefär en halvtimme och jag orkar inte ringa in mina senast sökta jobb till AF. Inte idag.

Däremot orkar jag bli störd på en bok som jag lånade, som saknar de första 20 sidorna, och störd på att den förra som lånade den boken inte sa till på bibblan, eller ännu värre; behöll de första 20 sidorna själv till ett ändamål jag inte riktigt kan förstå. Så nu ska jag ta på mig att säga det till de på bibblan. Frivilligt. Jag är en sådan martyr.

Sen orkar jag gå tillbaka till Claes Ohlson och köpa två nya vita fat igen efter att jag slog sönder de första två på Klippet på vägen hem.
Och jag orkar köpa nytt rött linne och gå runt med det hemma utan att ta bort lappen tills jag bestämt om jag vill ha det kvar eller inte.
Och jag orkar lyssna på bright eyes och winnerbäck på repeat tills öronen borde blöda men mitt leende istället är brett som hela ansiktet, och jag orkar sätta nya batterier i telefonen och råkar av bara farten skaffa telesvar(ring åtta signaler till mig så går skiten igång. Bara sådär. Lyx. Men va fan ska jag med en telefonsvarare till när jag har numnmervisare?) och jag orkar gå upp på stan igen för tredje gången den här dagen för att posta brevet till maria och köpa frimärken som jag inte har råd med, men jag vill skicka lite brev till folk. (Är det nån som vill ha ett brev av mig? Pappersform då, givetvis. Maila mig bara din adress så fixar vi det!)
Frimärkena har hjärtan på sig och jag skrattar lite när jag köper dem och tänker på hur klyschigt det vore att på allvar tatuera in ett hjärta på armen med texten 'LOVE' i. Just för att klyschor roar.

Sen när jag tänker på att andra kanske inte fattar humorn i det hela och då förmodligen tror att jag på allvar tycker det är snyggt eller tar min tatuering seriöst så tar det roliga slut..
Just idag är jag tydligen orolig för vad andra tycker, speciellt om de tror jag är nån slags raggar-berra som vill ha delfiner, hjärtan och tribalmönster som tatueringar(Gud bevare mig!). Eller en döskalle som täcker hela ryggen, och indianbrudar och knivar med fjädrar och texter i stil med LATINO FOREVER eller EVIL LOVER.



Ikväll är det My name is Öl på trean.
Jag har alltid varit lite småkär i Jason Lee, värre blev det när jag såg Almost Famous (som f ö är titeln på den film som jag inte kom på igår jag jag var hos Stina) där han spelar mot *gulp* Billy Crudup. gaaaah. Och nu spelar han en halvful idiot som heter Öl men Jason, du får göra vad du vill, me love you anyhow!

2 Comments:

Blogger crrly said...

Oj. Snyggingar. Jag kommer ju aldrig någonsin ihåg vad folk heter...

06 april, 2006 17:31  
Blogger vandrarvild said...

jag har en underlig fallenhet att minnas just sådana saker. Undrar vad jag ska använda den egenheten till egentligen.
Men visst är de finfina. Men jag vet finare killar som finns på mycket närmare håll.....

06 april, 2006 19:45  

Skicka en kommentar

<< Home