torsdag, april 06, 2006

Någon

Jag brukar alltid veta när jag vaknar hur sakers tillstånd är; vad jag ska lägga ner, vad jag ska uppmärksamma. Som om drömmarna eller någon i mellanlägena är där och talar om det för mig. Det brukar vara den första tanken om saker som gäller, den första känslan av Ja eller Nej.
Nu vaknar jag med samma låtar i huvudet hela tiden, de dyker upp igen och igen och jag kan inte ignorera det.

Åter igen vaknar jag med en känsla av att det är någon jag känner som ljuger för mig om hur de mår. Som inte talar om något för mig. Jag frågade D igår om det var bra med honom men han verkar okej även om han är trött och han tycks ha en jävla massa att göra, och vore det något speciellt tror jag han skulle berätta det för mig, så det är förmodligen inte han, men vem är det då? Jag blir orolig. Det kanske inte ens handlar om mig och nån annan utan det kanske bara är nått jag snappar upp. Orolig är jag ändå.
Och jag blir inte av med låten eller texten till Chris Isaaks "Somebodys cryin":

"I know somebody and they cry for you.
They lie awake at night and dream of you.

I bet you never even know they do, but somebody's crying.

I know somebody and they called your name.

A million times and still you never came.

They go on loving you just the same, I know that somebody's trying.


So please, return the love you took from me.
Or please, let me know if it can't be me, I know when,

Somebody's lieing, I know when somebody's lieing.

( Guitar Solo )


I know that somebody's lieing, I know that somebody's lieing.

Give me a sign and let me know we're through.

If you don't love me like I love you.

But if you cry at night the way I do
I'll know that somebody's lieing.


So please, return the love you took from me.

Or please, let me know if it can't be me.

I know when somebody's lieing, I know when somebody's lieing.

Oh I, oh I......"