fredag, januari 20, 2006

ute är det snö och kallt

Vovven var söt och glad. Ägaren M har några andra hundvakter till den redan men jag ska ha honom här på fredag och testa. Han är ett år och jävligt livlig men verkar lättlärd och vaken.
I allaf all tog jag bussen upp till brickebacken och gick en sväng i skogen där med M och vovven. Frös inte så farligt trots att det är några minus och det blåser.
Och på fredag kommer hon med honom vid sju på morgonen. Inse. Kl sju. På tordag måste jag alltså göra något extremt jobbigt som får mig att somna tidigare än jag brukar. Sex vore trevligt. Eller ännu bättre; jävligt trist sex, för då somnar jag garanterat tidigt. *hehe*

Det snöar fortfarande, det har kommit ganska mycket snö på bara några timmar.
Är det nu de börjar snacka om snökaos på nyheterna igen? Herregud, vi bor ju i Sverige!
Glömde de att vi hade vinter förra året med? Töntar.
Varför blir alla så överraskade?
Själv insåg jag idag att även om jag fryser arslet av mig så gillar jag det. För att man kommer in och blir varm och snö är kul och fint och...


...............Jag undrar hur uteliggarna har det nu. De finns dubbelt så många uteliggare i Örebro som sängplatser på härbärget här. Logiskt? Inte det minsta. Jag hoppas de är nere i kulvertarna under sjukhuset. En bekant säger att de brukar vara där nere. Bra.
Jag tänkte idag på den där toaletten på torget i Västerås, och hur någon jag kände en natt hade insett att någon bodde där inne; Mannen som kom ut när min vän ryckte i dörren för att se om den var låst lämnade sina saker där inne; sovsäck och en väska. När min vän klev ut igen stod killen utanför och väntade och tackade glatt när dörren hölls uppe så att han skulle slippa betala igen.
Och jag, jag sitter här och suckar lite irriterat över att det drar kallt över parketten och att det i botten av min temugg samlas teflarn som gör teet beskt. Ute snöar det vidare men jag ska göra mer te och zappa på teven om en stund. Ute är det minus och människor dör av kölden inatt och det finns tillfällen när man känner sig maktlös så skulle det här kunna vara ett av dem.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varje år hör jag på nyheterna att folk krockar på vintern, och jag tänker likadant; det blir ju kallt och halt en gång om året...
Jag skrev lite om det på min blogg.

21 januari, 2006 17:23  
Anonymous Anonym said...

Glömde en sak, i höstas hade jag vild sex med en kompis en kväll. Vi höll på ett bra tag, till slut låg vi alldeles utmattade och svettiga i hennes säng, flåsandes och stirrandes upp i taket. Fan vad meningslöst det här var, sa jag. Ja, svarade hon, jag kom att tänka på när jag såg mina föräldrar knulla en gång.

21 januari, 2006 17:53  
Blogger vandrarvild said...

HAHAHAHA!!!!!
Men somnade du efter det då?
Men inse hur ROLIGT, på ett tragiskt sätt, att hon kom att tänka på sina föräldrar. *hahaha*

21 januari, 2006 22:26  
Anonymous Anonym said...

Nej jag somnade inte, kunde inte. Först var jag så uppjagad efter vårt knullande, sen berättade min kompis, väldigt detaljerat, hur hon som tonåring en dag kom hem och hörde sina föräldrar i sovrummmet. Det var så upphetsande att vi tog oss en omgång till. Sen gick jag hem.

22 januari, 2006 11:22  
Blogger vandrarvild said...

HAHAHAHAHAH!

23 januari, 2006 10:26  

Skicka en kommentar

<< Home