torsdag, december 29, 2005

utfärdad varning

Kära läsare!
Jag måste utfärda något av en varning!
Efter nyår tänkte jag sluta med godis och socker och dra ner seriöst på fettet [bye bye osten och smör på mackorna, bye bye mackorna och billiga oljan, bye bye stekt mat och godispåsarna! Välkommen frustrationen, vattendrickandet och morotsknaprandet och näringsläran och fullkornsversionerna av allt glutenfritt!]

Detta kommer med all säkerhet att följas av en massa gnäll om hur sugen jag är på godis och en massa annat tjafs.
Sockersuget borde gå över på ungefär två veckor, jag kommer käka en massa hummus och dricka en massa grönt te.
Jag kommer känna mig skitnyttig men ignorera det; det är bara en illusion. Man äter för att överleva. Jag lägger om käket för att må bättre.

Mitt gnäll kommer ut på bloggen för att jag vill bli klappad på ryggen och få höra" Guuuuud, va duktig du är".
Bekräftelsehora, ta en morot och håll käften. Säger jag till mig själv såhär innan. För det finns ju en anledning till mitt beslut: jag mår piss av socker och fetare än såhär vägrar jag bli utan att vara gravid. Inte för att det är storleken eller vikten som stör mig, det är tröttheten och ledsenheten.

Som en slags förberedelse har jag alltså käkat MASSOR med godis och kakor och druckit läsk och julmust den senaste veckan. Jag som inte ens gillar läsk så mycket...

Abstinensen kommer vara brutal.
Det här ska bli intressant.

Men jag brukar tänka "men det är ju inte så att allt godis i världen kommer försvinna och jag aldrig mer kan äta det!"
Då är det lättare att ta; om jag vet att jag KAN köpa godis när som helst så gör jag det inte helt enkelt för att jag inte måste och då vill jag inte ha det.

Nu börjar det visst ljusna ute. Dags att sova kanske?
God morgon!

5 Comments:

Blogger crrly said...

GI är världens bästa. Du kommer inte ens att sakna det onyttiga. Införskaffa massor av olika sorters bönor och goda kryddor (vitlök!!) och olivolja. Mmm!

29 december, 2005 09:54  
Blogger vandrarvild said...

Crrly: men GI är ju inne nu, så jag vägrar. och bönor och kryddor äter jag redan, och massor med vitlök.. Mmmmm, vitlök, det är så jäkla gott.
Så, när kommer du upp till Örebro då?

Henrik: ja, jo, jag är nog sådär produktiv när jag väl sätter igång att skriva, vilket jag gör en hel del.
Chokladfontän låter gott, en sådan vill jag vara. Men sport kommer du aldrig få läsa här, bara om jag driver med det, för sport är bara så ointressant, så behåll morgontidningen du :)

29 december, 2005 13:00  
Blogger anna said...

Jag väntar mig en massa roliga inlägg, de där två veckorna när giftet ska ut ur kroppen kan bli spännande....

Men jag ska peppa dig.

29 december, 2005 13:38  
Blogger vandrarvild said...

Anna: Tack, det lär behövas. fan, jag ser inte fram emot det...

Sniff: Jamen, visst är det ett bra uttryck, man prostituerar sig ju för olika saker, bl a bekräftelse, och pengar. Jag har hört en historia/citat i stil med: "Vad en kvinna i kort kjol och fuskpäls som väntar på kunder i ett gathörn kallas vet ju alla.
Men det finns bra ett namn för en man som går med skjorta, slips och portfölj och den senaste mobilen och det är HORA."

29 december, 2005 15:25  
Blogger crrly said...

Äh, det ÄR bra, jag lovar, jag blev hjärntvättad till sist för att jag var tvungen att läsa sånt så mycket... Det är skitgott och supernyttigt och man blir smalare, det är suvve.

Ö-o... jadu. *sucka* Det lär dröja.

30 december, 2005 22:59  

Skicka en kommentar

<< Home