onsdag, december 28, 2005

Lights out

Föresten orsakade jag, eller emelie om man ska vara petig och det är jag ju uppenbarligen nu eftersom jag nämner det, strömavbrott i hela huset igår.

Min badrumslampa smällde och hela huset slocknade. Jag hade klagat på att den flimrade som fan innan men hyresgubben lyssnade ju inte då men nu kom han springande och undrade vad som hänt: Folk hade ringt och sagt att en säkring hade gått igen.
Nu kom han minsann ihåg att sist det blev svart överallt så var det något fel på min lampa. Och det var det ju nu med: den hade tydligen brunnit inne i plasten på något vänster, nån platta som glappade

så när emelie tände lampan i badrummet igår sa det POFF! på jävligt hög volym och allt blev svart
och jag är lite nöjd med att min badrumslampa var en liten nagel i ögat på resten av huset.
Ni som klagade på min fest. IN YOUR FACE! HAH!

och nu ligger min karma på noll igen och jag erkänner min småaktighet med ett lätt flin, jag som är så snäll annars. Hoppas ingen satt mitt i ett examensarbete som försvann bara.

Men det är ju å andra sidan inte mitt fel att hyresvärden inte lyssnade sist jag sa till om lampan, jag märkte ju att något var fel och nu är allt bytt och flimmerfritt så jag ska väl vänta lite med att säga till honom att elementen här i rummet läcker ganska stora droppar vatten på parketten... Jag har ställt en blomma under tills vidare.