tisdag, december 20, 2005

ingen mans land

Okej, Sthlm har en viss charm
men jag har alltid varit lite mer förälskad i Gbg.

Jespers nya kärlek(men är den en ny när han inte haft nån kärlek så länge jag känt honom?) Lotta är jättetrevlig och rolig. Hennes hund är minimal men mutbar. Lägenheten var mysig och maten god. Tyvärr blev jag alldeles för trött av alkoholen och somnade till tonerna av Your Song från soundtracket till Moulin Rouge medan J och L var vakna ett tag till. Det flöt på.
Men flytet när vi skulle gå på muséeum infann sig inte riktigt så jag tog tåget hem vid tre idag och satt på stationen och funderade på hur lätt det är att tänka när jag är på resande fot, hur mycket jag har att skriva om då: det måste vara rastlösheten som finner tröst i att vara någonstans mitt emellan borta och hemma. En slags fullbordan. Ett Ingenmansland. Eller 'Ingenkvinnas' snarare.