tisdag, september 27, 2005

tisdag 27.09.05

..relativt nyvaken och posten kommer rasslandes ner på hallgolvet. P har skickat en film som han säger att jag bara MÅSTE se.
FullStop har skickat mig en NEMI-tidning.
Min nyvakna oro är som bortblåst; jag barrikaderar mig mot yttervärlden en dag till och stänger av alla ljud: Film. Nemi. Klockan är tio. Kan det börja bättre?

Hittade dessutom en ny blogg jag vill följa. Och en som jag vill följa men inte orkar läsa ikapp för de är produktiva som fan så jag skiter i det, måste ha nån gräns dragen på hur mycket tid jag kan lägga ner på det här.

Vaknade med tre nya novellidéer. Det var några dagar sen det skedde. Känns bra, skulle kunna ge ut tre novellsamlingar på en gång, om jag hittar ett förlag som gillar blandningen mellan 'normala' handlingar och övernaturliga sådana. Jag har ju som sagt en förkärlek för lite övernaturliga saker; stephen king/koontz/lovecraft/poe/hoffman-uppväxt som man är. Det är dessutom så in i helvetes kul att skriva dem.

På Nemitidningen är det Nemi med ett halvt vargansikte. Underbart. Vargar är mina djur.

'Den som inte kan tjuta hittar aldrig sin flock.'