tisdag, september 27, 2005

Choklad

Det blir en bloggnatt tydligen. Jag borde sova snart, klockan är efter två, men måste bara beklaga mig: jag har ONT i halsen. Om nån vill bli sjuk till helgen och innan dess hångla lite är det bara att höra av sig. Well, come on baby, I´m ready!*

Söta mammsen kommenterade föresten min Charlie and the chocolat factory-affisch som 'fin!'. Sen sa hon 'chocolate' som det heter på franska. Hon har sett filmen 'Chocolat' (?) flera gånger. Jag rättade hennes uttal. Hon visste vilken film det var i alla fall. 'Charlie and...' alltså Hon noterar sånt för hon kommer kunna använda det i sitt korsordslösande senare. Det vet hon. Hon är inte dum hon inte.

Min mamma. Hon som började kolla på Ally McBeal för flera år sen för att hon alltid ringde mig mitt i när jag bodde på internatet och vägrade prata så länge det sändes, så hon satte sig och kollade så hon kunde ringa igen när det var slut. Och fastnade. Och fortsatte kolla på de senare säsongerna när jag själv tröttnade bara för att de slutade med alla roliga effekter.
Samma mammsen som senare började kolla på 'Felicity' och var den som berättade vad som hänt när jag missat.
Söt.

*kommentar från 'American Beauty' när Kevin Spaceys karaktär ligger i sängen och frun säger att även hon har känslor. typ

1 Comments:

Blogger crrly said...

Jättefin affisch!!!

27 september, 2005 07:33  

Skicka en kommentar

<< Home