måndag, september 19, 2005

Stålkvinnan

När jag sliter upp nycklarna får jag plötsligt en känsla av Stålmannen som sliter upp sin skjorta för att blotta dräkten inunder.
Jag har nycklarna i en snodd runt halsen när jag går till affären och pular ner dem mellan brösten för att de inte ska skramla. När jag sliter upp dem när jag kommer fram till porten känner jag den dramatiska ådran vakna till lite.
För ett ögonblick är jag en superhjältinna i mitt eget liv och jag låser upp porten med ett ryck och en suck: det är jag som bestämmer.
I gången till gården prasslar och suckar några tidiga höstlöv och inne på datorn spelar Bo Kaspers Orkester 'Undantag'.

3 Comments:

Blogger nb said...

Mmm, man får det inte roligare än man gör sig. Tur man har fantasi iaf :)

20 september, 2005 07:05  
Blogger crrly said...

Hah, stålkvinnan som sliter upp tuttarna? ;)

20 september, 2005 10:52  
Blogger vandrarvild said...

Jää, numera är det även kallat ett Boob-job

20 september, 2005 11:13  

Skicka en kommentar

<< Home