måndag, augusti 08, 2005

Höst på väg

Imorse insåg jag att det är höst snart.
Det var kallt i luften och det går inte längre att gå till bussen i linne så som jag gjorde för några veckor sen.
En del av mig känner en sorg över det; jag hann inte med.

En annan del tänker att WEEEEE, det är höst!!! Det är klarblå himmel och kall klar luft. Det är gula löv och frostiga mornar. Det är mörkare kvällar och andra insikter. Det är avslut och ny början. Det är höst och jag kan agera igelkott i min lägenhet, med tända ljus och avstängd telefon, med promenader och kalla rosiga kinder, med skogslukt och rök efter brända löv.

Jag tror jag gillar hösten, för det är alltid, för mig, en tid för insikter.


(Bilden är f ö av en norsk konstnär som heter Helge Boe)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bästa bloggnamnet. Grattis.
http://www.bloggi.se/index.php?blogId=1580

08 augusti, 2005 11:27  
Blogger crrly said...

Å, så jag känner igen mig precis i de där blandade känslorna!

09 augusti, 2005 10:42  

Skicka en kommentar

<< Home