söndag, augusti 14, 2005

orkar inte slafsa

Jag tänkte igår att jag är för gammal för att festa sådär länge. Kom hem halv fem imorse, sov några timmar och nu är jag inte alls speciellt bakis, bara hungrig.
Så jag kanske inte är så gammal ändå.
Eller så är det det ständiga unga sällskapet jag omger mig med som föryngrar. De flesta av mina vänner är yngre än jag. Av nån anledning.
Hur som helst var jag på fest ett kvarter bort igår och det var kul som fan.
Där fanns en samling med LP-skivor från åttitalet som jag åååh-ade och Oooh-ade över och tvingade stackars T att spela en massa låtar.
Jag saknar min skivspelare. Jag vill kunna spela mina gamla LP-skivor och alla singlar som jag har. Nostalgi är trevligt.

Jag hade kunnat få hångla om jag velat.
Jag ville inte. Inte med kandidat nummer ett i alla fall. Tvåan var bättre.
Men jag orkade inte riktigt slafsa. Plötsligt kändes det hela så överskattat.
Ettan var nån övervintrad, men ganska kul, rastaman med dreads. Nja.
Tvåan var desto sötare. Men jag vet inte; Är han lika söt och kul nästa gång med och har kommit över sitt ex mer så kan jag överväga det hela ytterligare. Ska väl se om vi ses nått snart igen.
Han hade ialla fall en cool vovve. Jag sa att jag vill ta med den på promenader om dagarna. Han tror nog inte att jag menar allvar, så jag får väl säga det till honom igen. Han sa att jag kunde komma och hämta vovven när jag vill, om han är hemma.
Nu vet jag ju vart han bor. Killen alltså, och vovven.