torsdag, augusti 11, 2005

God natt

Nej, inte heller jag vet varför jag är vaken efter att matlådan är klar och inställd i kylen. Men det blir ju så ibland. Jag har gäster, fast de är på krogen och jag gick hem för att jag ska jobba imorrn och väcka dem efter kl fem.
De kommer å andra sidan att väcka mig när de kommer hem.
Jag har öronproppar och svart t-shirt över ögonen för att stänga ute ljud och ljus.

Jag var på puben och tog en cider förrut. Inser att jag inte ätit nått mer än några torkade aprikoser sedan lunch. Blev lätt berusad på en cider.
Vilken stjärna man är. Är plötsligt inte alls sugen på att festa på lördag, vill bara sova. Och skriva,är så jävla inspirerad.
Det är klart att man måste gå och sova då.

Sista dagen på sommarjobbet. Sista dagen med den där fukking Måååd.
De skulle bjuda mig på fika imorrn sa de, Mååd och en till.
Jag hade en sekund av dåligt samvete för att jag tänkt elaka saker om Mååd, men sen gjorde hon nått konstigt igen och mitt samvete var rent och lättat och alldeles... alldeles underbart.

Ty jag är underbar. Inbillar jag mig. Låt mig få tro det, det är så skojigt.


Sova nu?

Nån berättade om en väckarklocka som skriker WAKE UP WAKE UP WAKE UP som väckningssignal.
Den klockan skulle få ringa en gång hos mig. Sen never more.
Nån jävla måtta får det väl vara.
När de visade High Chaparall på treve första omgången var det bara jag som tyckte väckningsscenerna med vatten och en massa saker var exakt hur onödigt elaka som helst. Hade nån väckt mig sådär hade jag nog jagat fatt dem och pissat dem i ansiktet. Mig väcker man snällt, men helst inte alls.

näokejjagskasovanu, kråss maj hart.

2 Comments:

Blogger crrly said...

"Nån berättade om en väckarklocka som skriver WAKE UP WAKE UP WAKE UP som väckningssignal."

Skriver???


Jag har sett (på bild) en störig jävla väckerklocka som åkte runt och gömde sig hela tiden, samtidigt som den lät!! Shit, vad irriterande, jaga en hårig (dessutom) jäkla väckarklocka när man är dyngtrött... :)

12 augusti, 2005 10:12  
Blogger vandrarvild said...

vaa, har jag skrivit SKRIVER? Well, jag var jäkligt trött men jag ändrar det NU.
Men , hahaha, att JAGA en väckarklockan på morgonen måste vara effektivt som fan men herrejäääääääääävlar vilket humör man skulle vara på resten av dagen...

12 augusti, 2005 14:31  

Skicka en kommentar

<< Home