fredag, juni 08, 2007

Knulla mig om jag har fel men är inte du Bobby Ewing?

Tio år sen: 1997. Just dagens datum var dagen efter att jag slutat Skrivarlinjen. Jag var djupt sorgsen över det eftersom jag älskade att gå där. Jag minns hur nervös jag var när jag började, hur jag hamnade mellan Catta och Andreas i klassrummet och inte förstod ett ord av vad läraren sa eftersom han pratade.... skånska. Inser ni ironin i detta nu kanske?
Var hemma i Kumla i några dagar efter skolslutet innan jag packade en stor väska för att bo med E hos hans föräldrar i några veckor innan vi hyrde hans kusins lägenhet svart i ytterligare några veckor. Kusinen hade ett runt ansikte och allt satt i mitten av det. Han såg rätt märklig ut.
Den hösten började jag ännu en folkhögskola och vantrivdes som fan, började använda internet på allvar och skaffade min mailadress(den jag har msn på nu) och skrev en artikel om vildhet och vargar som hamnade i skoltidningen- till min stora förlägenhet.

Fem år sen: Ett år som glutenallergiker tror jag. Minns inte vad som hände eller vad jag gjorde 2002. Kan kolla det i min dagbok på lunarstorm(har kvar kontot bara för dagbokens skull...) Jag pluggade nog på MDH föresten. Våren -02 borde ha varit B-kursen i litteraturvetenskap men jag är osäker. Jag var singel och festade antagligen en hel del.

Tre år sen: 2004. Hade nyss flyttat tillbaka till Örebro, bodde med K i en lägenhet som varade i ett år. Saknar lägenheten ibland trots den fula blå väggen i köket. Missfallsåret, mådde piss ett bra tag där, käkade piller och glädjen var tillbaka men bara på ytan. Lärde känna Helena.

Ett år sen: Hade precis börjat sommarjobba på fabriken igen för Maud hade tidig semester och var i Frankrike. Satt väl 50 mil från D och saknade honom som fan större delen av tiden. Reste till Malmö så snart jag hade råd.

Två månader sen: April. fan, haha, jag minns inte om nått speciellt hände i april i år men enligt bloggen var jag på Ladytron, hörde frasen Knulla mig om jag har fel men är inte du Bobby Ewing? Maria Gripe dog och jag hade crawings efter äppeljuice och jag läste Lily Priors Passion som är en jättebra och rolig bok. Jag gillar Lily Prior, hon är min saftigt glädjefyllda källa i bokvärlden. Bland många andra. Men gaaah, hennes böcker gör mig alltid så jävla glad.

Igår: igår satt jag här och tokbloggade, aningens mer uttråkad då än vad jag är idag för idag läser jag hanteringa av odöda och tokbloggar och håller ett öga på vilka som går in och ut genom dörrarna här.

Imorgon: Imorrn ska vi, enligt planer, till ikea och fixa lite i sovrummet och jag ska handla skor om jag inte kräks på det ytterst fula utbudet. Helst vill jag ha ljusturkosa converse och ett par öppna sommarskor men vi får se. Och jag ska sova längre än till klockan sex.