fredag, juni 08, 2007

kärlek i kök

Eftersom maten smakade lika illa idag som den gjorde igår så käkade jag bara litegran och slängde resten. Dessutom läste jag en ganska smaklös del i hantering av odöda och började må lite illa. Istället blir det fett och socker för hela slanten. En bit dajm, en bit japp och förmodligen mängder med chokladkaffe innan jag slutar. Ett äpple tuggade jag snabbt i mig och insåg i samma veva att fruktkorgen som alltid brukar stå i köket inte fanns där idag och jag har inte släppt in någon med en heller. Men kommer den ska jag hugga mer frukt. I köket märkte jag kärlek mellan två av 'eleverna' här, ni vet, blickarna och den intima rösten trots de vanliga frågorna "smakade det bra?" och hon lägger huvudet lite på sned och han drar en hand genom håret och tar ett halvt steg närmare och svarar med ett leende. Hon ser ner i marken ett kort ögonblick och märker att jag är där så jag böjer mig snabbt ner vid diskmaskinen och låtsas om ingenting. kärlek i kök.