fredag, juni 08, 2007

dagens andra bajsrelaterade inlägg

Nyligen var jag på möllan och på en av ölhaken där. Där händer alltid nått kul; man hör samtal eller ser människor man blir glad av. Eller så ser eller hör man saker som gör att man tröttnar lite på människor även om det i det stora hela alltid är trevligt där. Sist var det ett gäng på sex pers som rökte så jävla mycket att jag inte kunde sitta i bordet bredvid eftersom jag emellanåt har en önskan om att kunna andas(det är nått konstigt behov kroppen har) och dessutom snackade de om ytligt puckade saker som jag satt och suckade åt när jag sippade på min läskeblask. Det underlättar inte att vara nykter jämt...

Gången innan det så var jag på toa på ett annat ställe, ett ställe som jag f ö inte är förtjust i och ännu mindre charmad av numera(okej, jag tror det heter typ Ölkaféet eller ölhaket). Den toaletten luktar jäkligt skumt, skarpt av skit och nån doftgransstank.

...Och på den toaletten ser jag att det ligger papper i papperskorgen som nån torkat bajs på och sen inte spolat ner. Nejnej, pappret ligger överst i papperskorgen, synligt med bajset uppåt. Inte ihopknycklat eller nått utan bara nått som nån torkat sig i arslet med och sen lagt i papperskorgen.

människor är mysiga varelser. Slutar man någonsin häpna över deras äckligheter?

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Blogger Unknown said...

åh men jag älskar ölcaféet! det är mitt och min klass stamställe, vi hänger där jämt. fast det var inte vi som äcklade oss. promise.

08 juni, 2007 10:47  
Blogger vandrarvild said...

vad finns det att älska där? ocharmigt ställe, ocharmig personal och så vidare? går bara dit i nödfall.

08 juni, 2007 11:49  

Skicka en kommentar

<< Home