tisdag, juni 05, 2007

a day of work

Det ringde kanske två samtal i timmen. Hon sa att det kan bli lite långtråkigt där, så ta med nått att läsa, och om man inte äter lunch med de från övervåningen blir det lätt lite ensamt. Visar man det här passerkortet i matsalen får man lite rabatt men allt är kött och mjöl och jag vill inte vara käck med människor i mammas ålder utan läser en tidning på fikat och får igång ett samtal om fotboll genom att säga att det är match imorrn igen och gubbarna hugger direkt i det ämnet, stackars puckodansken som sprang in på planen och vad hade han väntat sig men vi måste vinna mot island på onsdag annars får man ju skämmas

Jag bläddrar i en I Form-tidning som ligger på bordet, äter vindruvor och längtar tills jag får sitta ensam i den s k växeln dit ingen ringer

Men radio finns det. Man kan spela det rätt högt. Man sitter ensam där i sitt hörn och mailar mest vidare önskemål, fixar posten kl tre och jag skrattar lite åt frankeringsmaskinen för det är sådana lama saker jag kan skratta åt: att den suger tag i kuvertet och skriver dit en summa i rött gång på gång

1 Comments:

Blogger Mr K said...

Jag tycker att sådana stunder är lite fina och vackra på något sätt.Brukat stanna upp och ta mig tid till att lägga dem på minnet då och då...

Vardagsstunder...

10 juni, 2007 19:34  

Skicka en kommentar

<< Home